Ekonomi

Teknoloji girişimi Size&Me küreselleşiyor

Online giyim alışverişinde iade sorununu çözmek için yapay zeka üreten yüksek teknoloji girişimi Size&Me, fon bulucu platformuna ikinci yatırımını gerçekleştirdi. Metaverse dünyasına yön verecek avatar yaratma ve giydirme konseptlerinden hareketle girişim, 2022 yılında ilk tip yatırımını başarıyla sonuçlandırarak 2.9 milyon TL fon topladı. İkinci yatırım türünde şirketin yüzde 7’lik hissesinin temini ile 5,2 milyon TL’lik fon talebinde bulunan Size&Me, hisse bazlı kitlesel fonlama kampanyasını 25 Ağustos 2023 tarihine kadar sürdürecek.

Online giyim alışverişlerinde beden uyumsuzluklarından kaynaklanan getirileri en aza indirmek için farklı yapay zeka çözümleri geliştiren Size&Me, hisse bazlı kitlesel fonlama türünü benimseyerek yatırımcılarla buluştu. 2021 yılında 1 milyon dolarlık yatırımla şirket haline gelen ve 2022 yılında fon bulucu platformunda gerçekleştirdiği ilk kampanyasıyla 2,9 milyon TL’lik fona ulaşan Size&Me, yeni çalışmaların geliştirilmesini tamamladı, ilaç öncesi 50 bin olan kullanıcı sayısını 1 milyona çıkardı, işbirliği yaptığı markaları 8’den 18’e çıkardı, getiri ortalamasını %40’tan %75’e düşürdü. İade oranlarını düşürerek ambalaj atıklarının azaltılmasına katkı sağlayan işletme, test kabinlerini günümüzün yüksek teknolojisi ve yapay zeka çözümleriyle birleştirerek hem sürdürülebilir hem de karşılıklı kazanç sağlayan bir fiyat teklifi sunuyor.

İlk yatırım türünden sonra New York iştirakini açan girişim, küreselleşme açılımına ivme kazandırmak amacıyla fon bulma platformunda ikinci tür yatırımda şirket hisselerinin yüzde 7’sini yatırımcılara arz ederek 5.2 milyon TL’lik bir fona ulaşmaya çalışacak. Yatırım türünün başarılı olması durumunda şirketin sermayeye en az 5 milyon TL fon ekleyeceğini ve bu sayede ilk yatırım türüne katılan yatırımcıların yaklaşık yüzde 193 oranında bedelsiz hisse alacağını açıklayan Size&Me ayrıca yatırım türünün başlangıç ​​tarihi olan 25 Temmuz 2023 Salı günü saat 10:00 itibari ile 10 iş günü içerisinde EFT veya kredi kartı ile yatırım yapan eski ve yeni yatırımcılara %30 oranında daha fazla hisse verecektir.

“Hızla büyüyen bir sektörün en kritik sorunlarını çözüyoruz”

Hizmetleri hakkında bilgi veren Size&Me Kurucu Ortağı ve CEO’su Ataberk Taçar, “Size&Me olarak online giyim alışveriş pazarında firmaların beden uyumsuzluğundan kaynaklanan getirilerini en aza indirmeyi hedefleyen, maksimum doğruluk ve müşteri memnuniyetini hedefleyen ileri teknoloji firmasıyız. Firmanın müşterileri, mağazalara ve test kabinlerine gitmeden online alışverişte farklı markalarda, farklı koleksiyonlarda ve farklı türde eserlerde kendi bedenlerini öğrenebilirlerse satın alma eğilimi artıyor. Aynı zamanda hatasız bir beden ile satın alınan eserler, iadelerin en büyük sebebi olan beden uyumsuzluğundan dolayı iade edilmemekte ve azalan iadeler operasyonel maliyetleri büyük ölçüde düşürmektedir. Öte yandan firmaların ürettikleri fazla işlerin üretimi sırasında boşa giden doğal kaynakların korunması, hızlı sevkiyatın sağlanması ve iade sonrası yeni bir iş alındığında stok sorunu yaşanmaması dünyamızın geleceği için büyük değer taşımaktadır. Çünkü iade edilen ve edilmeyen işler arasında karbon salınımında iki kat fark var. Geliştirdiğimiz sanal test kabini teknolojileri ile hem zamanımızın en hızlı büyüyen departmanlarından birinin en kritik sorunlarını çözüyor hem de doğal kaynaklarımızı koruyoruz.”

uzun vadeli hedef küresel çıkış

Yatırım türünden sonra hedeflerinden bahseden Ataberk Taçar, Türkiye’de yapılan anlaşmalar ve toplanan veriler doğrultusunda ilk küresel adımı attıklarını ve iştiraklerini ABD’nin New York eyaletinde kurduklarını belirtti. Tacar, kısa vadede ABD’de en az 10 müşteri ve 5 satış ortağı edinerek gelecek yeni satışlarla farklı kullanıcı sayısını 1 milyondan 7,5 milyona, bu kullanıcılarla birlikte ölçüm sayısını 2,5 milyardan 10 milyara çıkarmayı planladıklarını sözlerine ekledi. Ataberk Taçar, azaltılmış toplam getiri ortalamasını %10’dan %25’e, kullanım oranını %30’dan %50’ye ve Size&Me’nin tavsiye ettiği beden satın alma yüzdesini de %80’den %95’e çıkarmayı hedeflediklerini belirtti.

Girişim şirketi orta vadede Size&Me’yi sadece online giyim alışverişinde değil, fiziksel mağazacılık ile operasyonel geliştirmede de devreye alarak daha fazla hacim, beklenen satışlar ve yeni müşteriler yaratmayı hedefliyor. Operasyonel geliştirme için ABD’de Seri A yatırımı planlayan girişim şirketi; Uzun vadede ise son kullanıcıların renk, kumaş türü, ürün grubu gibi değişkenlerle ürünleri beğenme, uygun bedeni bulma, bütçesine uygun alışveriş yapma gibi sorunlarına çözüm bulmak için yapay zeka tabanlı yeni bir pazaryeri modeli oluşturacak. Uzun vadede Amerika’da faaliyet göstermeye başlayan yerli girişimler arasında en büyük stratejik ortaklıklara imza atan ve global çıkış yapan firmalardan biri olmak.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu