YouTube, 45.000’den fazla tam zamanlı eşdeğer işi destekler
Oxford Economics, YouTube’un Türkiye’deki etkisini inceledi
Türkiye’deki kullanıcıların %93’ü YouTube’u bilgi ve deneyim kazanmak için kullanıyor
Z kuşağından emeklilere kadar herkesin kendi dünyasını bulabileceği YouTube, içerik üreten topluluklara, işletmelere ve kullanıcılara katkı sağlıyor. Bu katkıyı ölçmek ve daha iyi anlamak amacıyla YouTube Türkiye Etki Raporu, bağımsız araştırma kuruluşu Oxford Economics tarafından hazırlandı. Rapora göre dünya çapında 2 milyardan fazla kişinin ortak platformu haline gelen YouTube, Türkiye’de 45 binden fazla tam zamanlı eşdeğer istihdamı destekliyor.
Türkiye’de YouTube’u sistematik olarak kullanan 45 milyon kişi, YouTube bilgilerine göre günde ortalama 45 dakikayı platformda geçiriyor. YouTube sayesinde kullanıcılar dünyanın her yerinden istedikleri içeriğe erişerek birçok yeni şey öğrenebilmektedir. Her yaştan bireyin sesine, öğrenmesine, araştırmasına ve eğlenmesine katkıda bulunan YouTube, içerik üreticileri ve diğer işletmeler için de değerli bir gelir fırsatı yaratıyor. İçerik üreticilerinin çalışanlarına ek olarak tedarik zincirindeki işletmeler ve serbest çalışanlar da dahil edildiğinde YouTube sayesinde devasa bir ekosistem oluşuyor. Desteklenen bu ekosisteme yapılan katkıyı anlamak ve platformun şu anda Türkiye ekonomisine, toplumuna ve kültürüne yaptığı değerli katkıyı ölçmek için bir etki analizi çalışması yapılmıştır. Bağımsız araştırma kuruluşu Oxford Economics liderliğindeki araştırma, platformun etkisini ölçmeyi, istihdam ve GSYİH üzerindeki etkisini belirlemeyi ve ilgili branşların ve bireylerin yaşam kalitesini nasıl etkilediğini analiz etmeyi amaçlayan titiz bir çalışma yürüttü. Raporun değerli bölümleri düzenlenen basın toplantısında paylaşıldı.
“Türkiye’deki içerik üreticileri, dünyanın dört bir yanından izleyicilerin hayatını zenginleştiriyor”
Pedro Pina, YouTube Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Başkan Yardımcısı Raporla ilgili olarak şunları söyledi: “YouTube, yaratıcı girişimcilerin sesini dünyaya duyuran ve içeriklerinden elde edilen geliri onlarla doğrudan paylaşan tek açık platform. Bugün yayınladığımız rapor, Türkiye’nin dört bir yanından YouTube içerik üreticilerinin tam da bunu başardığını gösteriyor. Ülke çapında kurdukları işletmeler aracılığıyla dünya çapında 2 milyar izleyici ile Türk kültürünü paylaşıyorlar. Türkiye’nin başarılı içerik üreticisi camiasını bekleyen yeni gelişmeler için de çok heyecanlıyız. Şubat ayından itibaren YouTube, Türk içerik üreticilerine YouTube Shorts’taki yaratıcılıklarından para kazanmaları için daha da fazla yol sunacak. Türkiye’nin dört bir yanından içerik üreticileri ve binlerce kullanıcı şimdiden dünyanın dört bir yanından izleyicilerin hayatlarını zenginleştiriyor. Ancak bunun onlar için daha başlangıç olduğunu düşünüyorum.”
”Türkiye’deki kullanıcıların %93’ü YouTube’u bilgi ve deneyim kazanmak için kullanıyor”
Google Türkiye Halkla İlişkiler Müdürü Pelin Kuzeybasın toplantısında Etki analizi raporuyla ilgili olarak şu ifadeleri kullandı: “Her gün milyonlarca kullanıcı tarafından ziyaret edilen YouTube, Türkiye ekonomisine ve sosyo-kültürel yaşamına birçok katkı sağlıyor. Burada YouTube’un katkısı sadece içerik üreticileriyle sınırlı değil. İçerik üreticilerinin çalışanlarının yanı sıra tedarik zincirinde yer alan ve gelirlerinin değerli bir bölümünü içerik üreticilerinden alan işletmeler ve serbest çalışanlar da bu ekosisteme dahil edildiğinde çok geniş bir etki alanından bahsediyoruz. Raporda yapılan sınıflandırmalar, YouTube’un doğrudan veya dolaylı olarak küresel bir ekosistem oluşturduğunu ve bu ekosistemin 2021 yılında Türkiye ekonomisine toplamda 2 milyar TL’den fazla katkı sağladığını ve 45.000’den fazla tam zamanlı istihdam eşdeğerini desteklediğini gösteriyor. Raporun çıktıları arasında beni en çok heyecanlandıran verilerden biri de kadın içerik üreticilerine ilişkin. Kadın içerik oluşturucuların %82’si YouTube’un tutkularını ve fikirlerini paylaşmalarına yardımcı olduğunu söylüyor. 10 kadından 8’i bu bilgiyi verdi. Kadınların seslerinin duyulması ve kendilerini özgürce ifade edebilmeleri anlamında YouTube’un hayatımızdaki değerini çok güzel vurgulayan bir çıktı. Bir diğer önemli çıktı ise, kullanıcıların bilgi ve deneyim kazanmak için Google’ın kapısını ne sıklıkta çaldıklarıdır. Türkiye’deki kullanıcıların %93’ü YouTube’u bilgi ve deneyim kazanmak için kullandıklarını bildiriyor. Eminim bu hepimizin hayatımızda deneyimlediğimiz değerli bir etkidir.”
“YouTube ve Ben” paneli ilham verici hikayelere ev sahipliği yaptı
Türkiye’de ilk kez kamuoyunun beğenisine sunulan YouTube Türkiye Etki Raporu’nda, YouTube’da farklı branş ve alanlardan elde edilen başarı öyküleri de incelendi. Etkinlikte gerçekleştirilen “YouTube ve Ben” paneli ile bu başarı öykülerinin mimarları ile Simge Fıstıkoğlu moderatörlüğünde söyleşi gerçekleştirildi. Gazeteci ve YouTube İçerik Yapımcısı Cüneyt Özdemir, YouTube İçerik Yapımcısı Orkun Iştımmak, Ebebek Pazarlama Müdürü Sevda Tarcan Demir, NetD Genel Müdürü Feride Başbuğ, Ay Yapım CEO’su Kerem Çatay, TRT Outdoor Video Platformları Müdürü Yasin Yavuz, Tonguç Akademi Dijital İçerik Yöneticisi Engin Aygan ve Yummy Yemek Tarifleri YouTube Kanal Kurucuları Elif Atalar ve Yasemin Atalar’ın panelist olarak yer aldığı etkinlik, ilham verici hikayelere ev sahipliği yaptı.
İçerik üreticileri YouTube ile seslerini duyuruyor
Türkiye’deki içerik üreticileri, geçmiş deneyimleri ne olursa olsun, ulusal ve uluslararası izleyicilerle ilgi, beceri ve tutkularını paylaşarak çeşitli fırsatlara erişebilir ve gelir elde edebilir.
YouTube Türkiye Etki Raporu’na göre;
- içerik yaratıcıları %72’siYouTube’un yeterince temsil edilmeyen sesler için bir platform oluşturduğunu söylüyor.
- kadın yaratıcılar %82’siYouTube’un tutkularını ve fikirlerini paylaşmalarına yardımcı olduğunu belirtiyor.
- yaratıcı girişimciler %73’üYouTube’da kendilerini ilgili hissettikleri ve kendilerini tanımladıkları bir yer bulduklarını söylüyor.
- içerik yaratıcıları %65’i, YouTube’da keşfettikleri taraf tutmanın gücünü kullanarak olumlu bir sosyal etki yaratmak istediklerini söylüyor.
İşletmeler YouTube ile büyüyor
YouTube, işletmelerin yurtiçinde ve yurtdışında daha fazla müşteriyle bağlantı kurmasına, erişimlerini artırmasına ve gelir elde etmesine yardımcı olur.
Raporun işletmelerle ilgili sonuçlarına göre;
- YouTube’da kanalı olan işletmeler %65’i YouTube’un müşteri tabanını büyütmede değerli bir rol oynadığını söylüyor. YouTube kullanan KOBİ’ler %71’iYouTube’un işlerini büyütmek için hayati önem taşıdığını belirtiyor.
- YouTube kullanan KOBİ’ler %81’iCovid-19 salgını sırasında YouTube kullanmalarının kuruluşlarının süreci uyumlaştırmasına yardımcı olduğunu söylüyor ve bu dönemde YouTube’un işletmelerini ayakta tutmalarına yardımcı olduğunu belirtiyor.
- YouTube’da reklam veren KOBİ’ler %83YouTube reklamlarının satışlarını artırmalarına yardımcı olduğunu söylüyor.
- YouTube kullanan KOBİ’lerin %79’u, YouTube’un çalışanlarını eğitmek için uygun maliyetli bir seçenek olduğunu düşünüyor.
YouTube, kültür ihracatını teşvik ediyor
YouTube, dünya çapında 2 milyardan fazla izleyiciye Türk kültürünün çeşitliliğini ve zenginliğini anında aktararak içerik üreticilerini dünyaya getiriyor. Türkiye’deki yaratıcı girişimcilere ulusal ve uluslararası arenada yeni kitlelere ulaşma imkanı sunan YouTube, birçok farklı segment için yeni bir hedef kitle ve yeni bir gelir kaynağı oluşturmayı başarıyor.
YouTube Türkiye Etki Raporu’na göre;
- Yaratıcı girişimcilerin %68’i, YouTube’un içeriklerini başka türlü ulaşamayacakları uluslararası kitlelere ulaştırmalarına yardımcı olduğu konusunda hemfikir.
- Yaratıcı girişimcilerin %84’ü, YouTube’u küresel tanınırlık için değerli bir platform olarak görüyor.
- YouTube kanalı olan medya ve müzik şirketlerinin %82’si, YouTube’un dünya çapında yeni kitlelere ulaşmalarına yardımcı olduğunu söylüyor.
- YouTube kanallarına sahip medya ve müzik şirketlerinin %78’i, YouTube’un yeni sanatçılar ve/veya müzikte çığır açmak için kritik öneme sahip olduğu konusunda hemfikir.
- YouTube kanalı olan medya ve müzik şirketlerinin %60’ı, YouTube’un yeni yaratıcı yeteneklerin alana girişini artırdığına inanıyor.
Tüm dünyada 2 milyardan fazla insan aradıkları bilgileri YouTube sayesinde buluyor.
Dünyanın en büyük çevrimiçi sınıfı olan YouTube, bilgiye erişim konusunda kullanıcılarının hayatını kolaylaştırıyor. YouTube Türkiye Etki Raporu’na göre;
- YouTube kullanan ebeveynler %83YouTube’un (veya 13 yaş altı çocuklar için YouTube Kids) çocuklarının öğrenmesine yardımcı olduğunu kabul eder.
- YouTube kullanan öğretmenler %80’iYouTube’un öğrencilerin öğrenmesine yardımcı olduğunu kabul edin.
- Türkiye’deki kullanıcılar %93’üYouTube’u bilgi ve deneyim kazanmak için kullandığını belirtiyor.
- kullanıcı sayısı %85’iYouTube’un ihtiyaç anında güvenilir bilgilere erişim sağlayarak Covid-19 salgını döneminde yardımcı olduğunu belirtiyor.
- kullanıcı sayısı %71’iYouTube’un herkesin öğrenmesi ve gelişmesi için eşit fırsatlar sunduğunu söylüyor.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı