Haber

Trabzon Havalimanı Uçak Kazası Davasında Pilotlara Beraat Talebi

6 yıl önce TRABZON Havalimanı’na iniş sırasında kontrolden çıkıp denizden 25 metre yükseklikteki yamaçta sıkışan Boeing 737-800 tipi yolcu uçağının iki pilotu hakkında 3 yıla kadar hapis istemiyle açılan davada Avukatlar, ‘dikkatsizce birden fazla kişiyi yaralama’ suçundan, kaza sonucu yolcuların yaralandığını savundu. Yaralanma delilinin bulunmadığını belirterek pilotların beraatini talep etti. Kaptan pilot Ender Bayraktar’ın avukatı Salim Baki ise, “İkinci pilot olan kişi inişi yapıyor. Müvekkilimin yardımcı pilotu ‘Ne yapıyorsun, tehlikeli işler yapıyorsun’ diye uyardığı açık.’ Müvekkilim Ender Bayraktar 168 kişinin hayatını kurtarmış bir kaptandır.” Yardımcı pilot İrfan Yavuz’un avukatı Hasan Özköse de inişin ardından ilk pilotun ‘Kontrol bende’ demeden uçağın kontrolünü eline aldığını söyledi.

Ankara-Trabzon seferini yapan Pegasus Hava Yolları’na ait PC 8622 uçuş numaralı Boeing 737-800 tipi ‘Zeynep’ isimli yolcu uçağı, Ocak ayında Trabzon Havalimanı’na inişinde pistin kuzey yönünde deniz tarafına doğru yöneldi. 13 Ekim 2018. İniş grupları çamura saplanan uçak, denize 25 metre mesafede durdu. Grupların müdahalesiyle uçakta bulunan 162 yolcu ve 6 mürettebat tahliye edildi. Uçuş trafiğine kapatılan Trabzon Havalimanı’nda uçak için kurtarma çalışması yapıldı. 100 kişilik ekip tarafından 500 ve 350 tonluk 2 vinçle 20 saatlik çalışmanın ardından bulunduğu yerden kaldırılan uçak, güvenli bir alana çekilerek sigorta şirketi ve uzman ekipler tarafından incelendi. Bir daha uçmayacağı belirlenen uçağın Yomra Belediyesi’ne tahsis edilerek restorana dönüştürülmesi planlandı. Uçak, yüklendiği tırla 29 Eylül 2018’de Yomra ilçesindeki pazar alanına götürüldü. Hurdaya çıkarılan uçak daha sonra Yomra ilçesi kıyısında pide salonuna dönüştürüldü.

PİLOTLARA DAVA AÇILDI

Kazaya ilişkin Trabzon Cumhuriyet Başsavcılığınca yürütülen soruşturma kapsamında pilot, kabin görevlisi ve yolcuların ifadeleri alındı. Kazayla ilgili 10 yolcu şikayetçi olurken, diğerleri şirketle anlaşmaya vardı. Pilotlar Ender Bayraktar (68) ve İrfan Yavuz (52) hakkında ‘taksirle birden fazla kişiyi yaralama’ suçundan 3 yıla kadar hapis istemiyle dava açıldı.

PİLOT AVUKATLAR SAVUNMA SAĞLADI

Trabzon 7. Asliye Ceza Mahkemesi’nde görülen davanın ikinci duruşması görüldü. Duruşmaya sanık olarak yargılanan birinci pilot Seçkin Bayraktar ile ikinci pilot İrfan Yavuz’un avukatları katıldı. Kazada uçakta bulunan yolcuların yaralandığına dair herhangi bir delilin bulunmadığını ve müvekkillerinin masum olduğunu savunan avukatlar, Trabzon Havalimanı’nda pist kenarlarında gerekli alanın yetersiz olduğunu ileri sürdü.

‘ŞİKAYETLERİN AMACI TAZMİNAT TALEP ETMEK’

Duruşmada savunma yapan kaptan pilot Nadir Bayraktar’ın avukatı Salim Baki, uçaktaki yolcuların ilgili firmadan tazminat almayı amaçladıklarını belirterek, “Bu kaza sonucunda müştekilerden hiçbiri yaralanmadı. .Raporlarda herhangi bir yaralanma delili yok.Şikâyetlerin amacı tazminat talep etmektir.Kaza sonrası şikayetçilere 5 bin dolar ödendi.Belirli bir miktar ödendi.Havacılık kurallarına göre kazada bulunan kişiye Uçağın uçuşu sırasında ikinci pilot pozisyonu iniş yapar.Taksi sırasında kontrol birinci pilota geçer.Müvekkilim yardımcı pilotu “Ne yapıyorsun, tehlikeli işler yapıyorsun” diye uyardığı anlaşılmaktadır. Ayrıca Trabzon Havalimanı’nda polis olay yeri inceleme raporlarında 90 metre olması gereken pist açıklığı ölçülerek 53 metre olduğu belirtildi. Bu hata kabul edilemez. Devlet hakkında suç duyurusunda bulunulmasını talep ediyoruz. Bu hususta Havalimanları İşletmesi’ne (DHMİ) müvekkilimin yolcularda herhangi bir yaralanma olmaması nedeniyle beraat kararı verilmesini talep ettim. Müvekkilim “Nadir Bayraktar 168 kişinin hayatını kurtaran bir kaptandır” dedi.

‘DOĞRU MOTORDAKİ ARIZA YÖN DEĞİŞİKLİĞİNE NEDEN OLDU’

Yardımcı pilot İrfan Yavuz’un avukatı Hasan Özköse de kaptan pilotun iniş sonrasında ‘kontrol bende’ demesi gerektiğini ancak bunu söylemediğini ileri sürerek davanın reddini istedi. Özkese, “Kazanın sebebi öncelikle Trabzon’daki kuleye düşük görüş prosedürlerini uygulama talimatı verilmesiydi. Bunun üzerine kaptan pilot bilinçaltından ikinci pilota düşük görüş koşullarında geçmesi gerektiğini bildirdi. o anda kontrol sizde olsaydı kaza olmayacaktı. Uçağın sağ motorunda arıza vardı.” Uçağın yan tarafının değişmesine neden oldu. Kaçırılan yaklaşma düğmesine basılması uçağın güvenli inişine engel teşkil etmez. Bu durumda kaptan pilotun kontrolü alması gerekiyor ama kaptan pilot ‘kontrol bende’ demeden kontrolü ele alıyor; Bu durum ses kayıtlarında da doğrulanıyor. Tazminat almak için kolay yaralanmalar yapılır. Feragat nedeniyle “Müvekkillerimizin hiçbir kusuru olmadığı için davanın reddini ve beraatini talep ediyoruz” dedi.

Savunmaların ardından duruşma, savcının mütalaasını hazırlamak üzere ertelendi.

haber-gulsehir.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu